søndag, mai 25, 2014

Havregrøt-testing og bloggoppvåkning!

Hmm... blogg har ikke blitt prioritert de siste årene, gitt.. Det var gøy, men det tar tid og man må ha litt inspirasjon! Kan vel tenkes at sommerens begivenheter inspirerer til innlegg, vi får se!

Men er man en gang en Buzzador så skal det blogges om produkter, så da er det jo bare å følge med!

Sist ut er Havregrøt fra Fjordland! Jeg fikk fem pakker ferdig-grøt som jeg har prøvd med ulikt tilbehør, og jeg har delt ut grøt til kolleger og familie.

Grøten blir jevnt over godt mottatt, de fleste sier den smaker godt. Noen synes den blir for søt med sukker, men bare kanel fungerer fint, andre synes den tradisjonelle med sukker og kanel er best. Bær var også populært! Honning var ok, men ikke en vinner!

En kollega kommenterte syrlig at ferdig havregrøt var nymotens latskap, og at det tar henne noen få minutter å lage havregrøt selv. Andre igjen syntes det var praktisk at den bare kunne varmes i mikroen, men at prisen var høy i forhold til hvor mye grøt man får ut av en pose lettkokte havregryn.
En pakke Fjordland (én porsjon) koster ca 20 kr, mens man får mange flere måltider ut av en pose som koster omtrent det samme.

Selv synes jeg også at smaken er god. Jeg prøvde å spise en porsjon til lunsj på jobben, det var godt, men veldig mektig. Porsjonen var litt for stor for meg, så jeg måtte kaste en del.. Når man lager selv kan man beregne hvor mye man spiser, det går jo ikke med ferdig-grøt.
Jeg prøvde også å spise en pakke til middag og da fungerte det bedre, kanskje man var innstilt på mer mat? Dessuten er grøt mest "middagsaktig" for meg!

Havregrøten kan fungere som et enkelt og raskt middagsmåltid i blant, men jeg vil nok ikke kjøpe dette produktet hyppig..!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar