søndag, november 04, 2012

Men bloggen var ikke død...!

Nei, nå..! Nesten fire måneder etter forrige innlegg har jeg endelig fått både tid, lyst og ork til å skrive, og ikke minst innhold, altså noe å skrive OM!
Etter fire måneders mer eller mindre ferie begynte jeg i midten av oktober i jobb (vikariat) som musikklærer på Fjellhamar skole. 100% stilling er digg for lommeboka, men også strevsomt.. Særlig siden det tar halvannen time å komme seg til jobben, og jeg derfor må opp 05:50 (not a fan..)!

Klasserommet mitt!
Har 25-30 elever i hver klasse, ca 20 undervisningstimer i uka.
Jeg og Smartboarden (nymotens tavle) har såvidt begynt å bli venner..

Lørdag for ca to uker siden feiret jeg og Mads vår 5-årsdag. I den forbindelse var vi på restaurant og musikal kvelden før. Mer presist; vi spiste på Grilleriet og så Spamalot! Knall kveld!

Grillet and med grillet tilbehør! Nam!

Denne musikalen er noe av det morsomste og beste jeg har sett!
Atle Antonsen var fantastisk, som alltid, og samtlige av det resterende
ensemblet var superbra! Tidenes beste cast, tilnærmet perfekt!

Lørdagen brukte vi på å slappe av på dagen, se film og handle litt, før vi brukte noen timer på å lage middag; lammestek med persillerot- og pastinakkpuré, asparges, bakte grønnsaker og rødvinssaus!

Helt fantastisk supernam mat!!

Desserten ble fudge brownies med sjokoladefrosting og bringebær,
ganske nam det også, ja..!

Da jeg stod og lagde frosting på slutten av kvelden gikk Mads rundt og lurte på om jeg ikke snart var ferdig, litt mer utålmodig enn vanlig, men uten at jeg tenkte noe spesielt over det..
Vi bar etter hvert tallerknene ut på bordet, men før jeg rakk å sette meg så dro Mads meg litt ut på gulvet.. Detaljer blir mellom oss, men det endte med dette:

Jej!! Hurra! Glad!
Bare synd det er så sabla lenge til det blir bryllup!
(Grunnet økonomi og andre praktiske årsaker blir det nok
ca mai/juni 2014..!)

Dagen etter tok vi oss likesågodt en museumstur, som seg hør og bør på en søndag om høsten!
Det ble geologisk og zoologisk; mye stein, en god del dinosaur, veldig mye stein, utstoppede dyr, ekstremt mye stein, fugl og fisk, og så inni granskauen mye stein!!



Det ble jo tidenes helg, det er ikke så mye mer å si om den saken! ♥

(Så gjør jeg et forsøk til på å la bloggen leve mer enn den har gjort siste året, ønsker meg selv lykke til!)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar