onsdag, september 02, 2009

Tre, tallet er tre..

Noen gang vurdert å spille lotto? Det har jeg. Stadig vekk. Eneste grunnen til at jeg ikke har gjort det er at jeg ikke har giddet å sette meg ordentlig inn i det ennå.. I tillegg er det det lille faktum at jeg nok ikke ville klart å la være å spille hver uke etter det også.. I frykt for at en av rekkene skulle gå inn akkurat den uka jeg IKKE spilte..! Vil tro det er flere som tenker sånn egentlig!

La oss se på hvor stor (evt liten..) sannsynlighet det er for å vinne:


Om man spiller én enkelt lottorekke er sjansen for å få syv rette
1 : 5.379.616.
Spiller du et system på 45 rekker øker sjansen til 1 : 119.547.
Hvis du spiller dette systemet hver runde i 1591 år, eller 82740 runder,
har vinnersjansene økt til 50%..
Hver lottorekke koster 4 kroner så før vi kommer til år 3560 vil du ha brukt
15.885.995 kroner..
(Sannsynligheten for at vi lever i år 3560 sies det for øvrig ingenting om..)


Det ser jo upåklagelig dårlig ut må jeg innrømme, men likevel.. Det er veldig fristende, for man KAN jo vinne, og man KAN vinne en god del penger.. Man må jo ikke få syv rette heller..!
Jeg mener, NOEN vinner jo hver uke (så godt som..), og det kan jo like gjerne være meg!! ☺

Her er for øvrig noen av rekkene jeg ville spilt om jeg skulle få somla meg til å gjøre det:

① ③ ⑥ ⑫ ⑱ ㉙ ㉛
⑤ ⑥ ⑬ ⑱ ㉗ ㉙ ㉝
② ⑦ ⑬ ⑮ ㉑ ㉕ ㉚

Så får vi se om det blir noe av en gang i fremtiden..!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar