tirsdag, september 01, 2009

Parkeringsgleder

I dag hadde jeg glemt noen noter hjemme, så før jeg skulle ha sangtime måtte jeg hjem og hente dem og tok da like godt bilen tilbake siden jeg skulle være der så kort tid..!

Jeg parkerte rett utafor døra, og gikk ut for å betale. Jeg la 18 kr på automaten og trykket på den grønne knappen. Da synes jeg at jeg hørte at en mynt landet i det lille hullet med luke på i stedet for oppi kassa. Jeg åpnet luken og der lå det en tier og en femmer ☺ Flott, tenkte jeg, da kostet det meg bare 3 kr å stå i halvannen time!

Etter sangtimen kom jeg ut, ca ti minutter på overtid, for å legge i mere penger fordi jeg måtte bli igjen på skolen en liten stund til for å kopiere noter. Jeg la på 2 kr, og igjen hørte jeg at en mynt falt i feil hull. Jeg åpnet luken igjen, og der lå den ene mynten.. og en tier til..!☺

Jeg endte altså opp med å legge på tilsammen 20 kr, finne 26 kr i luken, og følgelig tjene 6 kr på å stå parkert utenfor skolen i over to timer..! Det er god avkastning!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar