fredag, september 17, 2010

Bokfestival dag 1:

I dag åpnet Bokfestivalen! Hurra! ☺
Jeg troppet opp ved Spikersuppa til åpningen kl 15 og fikk se mange kjente folk fortelle om bøkene sine.

Offisiell åpning ved Fabian Stang.

Jan Erik Vold leser egne tekster.
Veldig morsomt!

Solveig Kloppen (programleder) i samtale med
Oslo-forfatterne Tove Nilsen, Roy Jacobsen og Henrik Langeland.

Karl Ove Knausgård leste fra Min kamp 6.

Gisle Børge Styves trio underholdt i festivalteltet.
Alle fikk boller og kaffe, trivelig!
Det er satt opp et svært telt i Karl Johan der alle
bokhandlene har hver sin seksjon.
Masse billige bøker, konkurranser, sjokoladesalg osv.


Jeg så også Pechu Kucha; en foredragsmetode fra Japan, der deltakerne fikk 6 min 40 sek til å fortelle (i dette tilfellet om sine nye bøker) mens det ble vist bilder på et lerret. Hvert bilde ble vist i 20 sekunder. Artig opplegg med flink folk, bl.a. Grethe og Norunn (de som lager Zofies verden-tegneserien) og Knut Nærum! Han er, etter min mening, en av Norges morsomste menn, og han fornektet seg ikke!☺

Andre kjente folk observert denne dagen:
*Mads Ousdal
*Anniken Huitfeldt
*Siri Nilsen (som spilte under åpningsseansen sammen med to Rud-folk på gitar og cello)

Gleder meg til fortsettelsen i morgen!☺

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar