torsdag, oktober 21, 2010

Humor på Latter og middag på Dinner!

Enkelt og greit!
For når man har vært i hop i 3 år så må det jo feires!☺
Dinner er en veldig populær restaurant, her må man mest sannsynlig bestille bord for å få plass, selv før kl 17. Det hadde jeg heldigvis gjort, for rundt kl 17 var det så godt som fullt der inne, og kø ved inngangen..
Trivelige kelnere med litt uforståelig norsk til tider, ga oss vann og menyer, omfattende sådan.
Brukte en stund på å bla i den.. Jeg var her en gang for 6-7 år siden, og den retten jeg spiste da ville jeg gjerne hatt igjen, men den hadde de sluttet med..
Så da ble det, etter litt om og men, til at jeg gikk for en forrett med foie gras og stekt and (NAM!), og gryte, wok-ish, med kamskjell, oksemedaljonger, asparges, aubergine, scampi, sopp og litt flere grønnsaker i en saus av noe slag, til hovedrett.

Mads valgt noe sjømatgreier med bl.a. scampi til forrett, og stekt and med foie gras til hovedrett...
Over menyen stod det beskrevet litt om styrkegraden på maten; på en skala fra mild - medium - sterk til - veldig sterk.. Det stod også at "mild" er sterk for de fleste nordmenn..
Jeg gikk for mild.. Sa det to ganger til og med; "Mild, mild!"

Så fikk vi maten; forretten var veldig god, Mads sin også (tror jeg..)!
Vi tok også et vinglass hver; rød til Mads sin and, hvit til min gryte med stæsj.
Så kom hovedretten, og jeg tok ris og gryte på tallerkenen og smakte en bit.
Så gikk det ca tre skunder før munnhulen og halsen skrek i ville protester fordi det, etter all sannsynlighet, hadde oppstått brann der inne! Jeg heiv innpå noen slurker vann og fikk stoppet de verste flammene, men øynene rant og det føltes plutselig som om jeg satt i en badstu..
Dessuten hadde jeg bare spist én bit; det var mye brann igjen på tallerkenen..
Jeg angret på at jeg ikke hadde tatt det samme som Mads tok; den var veldig god, og MILD!
(Lurer veldig på hvordan "veldig sterk" hadde utartet seg i min rett..hjelpes..!)

Etter et brannfarlig måltid, som smakte godt innimellom flammene, tok vi turen til Latter, og Bye & Rønning redder verden.
Noen numre hadde vi sett/hørt før, et par stykker var ikke SÅ spennende, men noe var fryktelig morsomt! Alt i alt, et veldig bra show!

Så, hurra for oss; 3 år i år! ☺ (trassalder..?)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar