fredag, mai 01, 2009

♫ Maisang! ♫


♪ Kom mai du skjønne milde, gjør skogen atter grønn,
og la ved bekk og kilde, fiolen blomstre skjønn.
Hvor ville jeg dog gjerne, at jeg igjen deg så.
Akk - kjære mai hvor gjerne gadd jeg i marken gå. ♪


Jaja, men! Mai har det blitt, og været står til måneden! Årets beste måned (÷ eksamenstæsj); været, blomstene kommer, trærne får blader, det blir varmere, MGP-finaler, 17. mai, bursdag, fridager, you name it! Man kan bli våryr av mindre! ☺


♪ Hvorhen du går i li og fjell, en vinterdag en sommerkveld ved fjord og fossevell. Fra eng og mo med furutrær, fra havets bryn med fiskevær og til de hvite skjær. Møter du landet i trefarvet drakt, svøpt i et gjenskinn av flaggets farveprakt.
Se en hvitstammet bjørk oppi heien, rammer stripen av blåklokker inn
mot den rødmalte stuen ved veien, det er flagget som vaier i vind
Ja så hvitt som det hvite er sneen, og det røde har kveldssolen fått,
og det blå ga sin farve til breen, det er Norge i rødt hvitt og blått. ♪


Jeg liker mai-sanger, så i mai synger jeg mye (i motsetning til ellers i året...☺)! 
Norge i rødt, hvitt og blått har alltid vært min favoritt! Barndomsminner..

Håper alle får en kjempefin mai (eksamener til tross), og måtte været fortsette som nå, og bare bli varmere og varmere! ☼ 


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar