fredag, mai 08, 2009

Pre-MGP -> en uke igjen!

I morgen er det en uke til den store Eurovision Song Contest-finalen! Wohoo!!! ☺☺☺
Da blir det triveligheter og sosialiteter på ...et eller annet nivå...! hehe.. 

I'm in love with a fairytale. Even though it hurts.

Jejeje... Best den vinner, sier nå jeg! 


http://www.nrk.no/programmer/tv/melodi_grand_prix/1.6570540

NRK-folks meninger, her er mine:
  1. Da Elisabeth Andreassen (den gangen Andreasson) og Jan Werner sang Duett i 1994.
  2. Bobbysocks vant 13. mai 1985, 5 dager senere kom jeg til verden. Altså lå jeg i magen til mamma, og sannsynligvis rocket jeg med, og sparket som aldri før!
  3. JA! Jeg skal se finalen i år, og JA, jeg har planlagt noe spesielt i den anledning! Ting å spise som smaker nam, ting å drikke som smaker nam (og ser gøy ut), trivelige folk, og kollektiv latter + hån av låter/"artister". Det er min plan ☺!
  4. Tja, Alexander må synge det beste han får til, holde tunga rett i..( jeg mener selvfølgelig INNI..) munnen, og Europa må stemme!
  5. Synes både Vikingskipet og Operaen er festlige forslag, men folka som jobber med MGP har allerede sett seg ut Telenor Arena, og det kan nok funke! Dessuten er jo det "hjemme", med andre ord skal vi ikke se bort fra at om Norge arrangerer ESC i 2010 så er jeg tilstede i salen! Hihi.. ☺

Nei, nå blir det å benke seg foran tv'en både tirsdag og torsdag (spesielt torsdag, da synger vår kjære godgutt..), for å se hvem som kommer seg til finalen! Heia Norge!

Quiz:
  1. ABBA vant i 1974, med hvilken sang?
  2. Jeg fylte 11 år i 1996 og hadde MGP/overnattingsbursdag med fem jenter fra klassen; hvilken dato ble den internasjonale finalen holdt, og i hvilken by?
  3. Når skal jeg delta i MGP?

Disse spørsmålene er det ikke nødvendigvis så vanskelig å finne svarene på, litt logisk tenking/google hjelper på nr 1 og 2. Nummer 3 er høyst subjektiv ☺ 
Vinneren får en overraskelse i posten! ☺

Ha en strålende helg!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar