mandag, august 31, 2009

♪ Musikkstudenten ♪

Det er jo ingen hemmelighet at jeg studerer musikk..! Musikkteori o.l. er egentlig ganske omfattende.. noe er vanskelig, mye er gøy! I gehør-faget og komposisjon (fagene jeg har i år, ved siden av sang) er det mange del-emner som passer i "vanskelig"-kategorien, og heldigvis også noen som havner i "gøy"-kategorien..

Tostemt diktat - Vanskelig, ikke så veldig gøy
Modal diktat - Stort sett greit, OK
Fritonal diktat - Litt vanskelig, litt morro
Rytmediktat - Stort sett greit, morro
Harmonidiktat - Pleier å gå bra, morro
Kombinasjonsøvelser (syng én stemme, spill en annen) - Varierende, morro
Synge kirketonearter (prima vista) - Litt vanskelig, helt greit
Synge fritonalt (prima vista) - Vanskelig, helt greit
Banke/si rytmer - Stort sett greit, morro
Komponere musikk - Vanskelig, morro
Arrangere musikk - Vet ikke, for jeg har ikke lært det ennå..
Skrive Cantus Firmus-stykker (renessansemusikk) - Greit, svært lite spennende..
Satslæreoppgaver - Greit, helt greit
Funksjonsanalyse - Går bra, morro
Generell sang - Tja, på og av ☺, svært morro!

Hva mer er det jeg driver på med om dagen? Kom ikke på noe mer nå..
Eller, det hender jeg er sosial, ser på tv, trener, sover, spiser osv. også..!
Dæven, alt jeg rekker...det er ikke måte på..! hehe..☺

Men musikk er gøy, da, jeg er glad jeg studerer det og ikke noe annet!


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar