torsdag, januar 21, 2010

Sushi, faktisk!

I dag skulle Mads lage sushi selv for første gang. Det har han hatt lyst til lenge☺
Tror begge var ganske spente på hvordan det skulle bli.. Selv har jeg ikke spist så mye sushi, men jeg synes det er ganske godt..!
Vi handlet masse stæsj på Ultra tidligere i dag, fisken blant annet; salma!


Død, rå fisk..

Mads legger på Wasabi!
Resten: ris, fisk, avokado, og tørka tang!


Rulling av sushi (strengt tatt maki..)!

Det ferdige resultatet! Er de ikke fine?

Spiste vel 11-12 stykker, ikke verst til å være meg!

Soyasaus og spisepinner må jo med! Her etter endt måltid..

En svært vellykket middag! Mads var veldig flink i dag☺
Dette skal nok gjentas med flere forskjellige typer fisk og tilbehør.
Tror jammen at jeg har blitt venn med sushi!!

3 kommentarer:

  1. Hehe..tittet nettopp på bloggen din og så at det var sushi-tematikk der også! Morro :)

    SvarSlett
  2. Hurra! Når du er venn med sushi, kan du jo be venner på sushi?! ;)
    Jeg liker spessielt Mads sin teknikk med den britiske-lillefinger-stilen. Meget stilig...
    Ellers kan jeg annbefale crabstick og tunfisk.

    SvarSlett