søndag, februar 14, 2010

Kindersøndag!

I dag var det "tre-ting-i-ett"-dag!
Det viktigste for min del er fastelavn, selvsagt fordi det betyr boller! Så da var det frem med klassikeren "Fra boller til burritos", det ligger i navnet at det er denne som må brukes..

Jeg dobler stort sett alltid oppskrifter jeg lager, i dag var intet unntak!
Planen var å lage fire store fastelavnsboller, noen sjokoladeboller og resten kanelboller:




Kanelboller á la pappa, nam!

Spiste denne mens den fremdeles var lunken, og med smeltet sjokolade inni,
SUPERNAM!!

Dagens hovedbolle!
Jeg har aldri likt krem så det dropper jeg,
og fra min fars side er jeg vant til svenske fastelavnsboller;
med marsipan, og melis på toppen!
Enda en NAM!

Det var også morsdag i dag, noe som gikk upåaktet hen her i heimen.. Vi har ikke noen tradisjon for å markere morsdag hjemme hos oss, så jeg tenker sjelden noe over den dagen..
Men for all del, hvis mamma mot all formodning skulle finne bloggen min og lese her, så:
GOD MORSDAG! (eller hva man nå sier..!?)

Som om ikke det var nok så var det kinesisk nyttår i dag! Hurra! タチツネポヰォ
(Spør meg ikke hva som står, det var bare noen tilfeldig valgte tegn!)
Vi forlot oksens år (hvilket det for øvrig også var det året jeg ble født, 1985), og er nå inne i tigerens år! Hurra for det også!

Håper alle har hatt en fin dag uansett hva de har feiret!



Ja, oops, det glemte jeg nesten!! HAPPY VAL... nei, forresten... glem det!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar