mandag, februar 14, 2011

Kaffe!

Et spontant lite innlegg for å skryte av min favorittkaffe!
Jeg sitter med en kopp moccha fra Stockfleths og koser meg nemlig..!
Dessverre er det ikke alltid jeg gjør det når det gjelder kaffe (for øvrig; kaffe for meg er moccha, i og med at det er det eneste jeg drikker!☺).
Jeg har kjøpt moccha på mange forskjellige steder de siste årene med varierende hell:
I Kristiansand var Laura's favoritten sammen med Camillo Bastrup. Begge stedene var kaffen nesten alltid veldig bra!
I Oslo derimot..
De store kaffekjedene skal jo liksom lage god kaffe, synes nå jeg, men det er det ikke alle som gjør.. Uten å nevne navn (jeg har nemlig ikke noe behov for å være "sinna-blogger" som henger ut folk og bedrifter ved navn, det er nok av dem..!☺) må jeg si at to av kjedene er verre enn andre; nesten hver gang får jeg en moccha der sjokoladesmaken er fraværende, jeg har aldri bedt om latte, men det er omtrent det jeg har fått. Det holder ikke! Det har også skjedd at jeg har fått en altfor sterk kakao-sak med kun et hint av kaffe; altså ALTFOR mye sjokolade og bare en knivsodd kaffe oppi..
På Stockfleths derimot, som jeg har vært på 8 ganger (jeg har sånn klippekortdings, jeg har ikke telt..), i Ski, Oslo City og Sandvika, har jeg fått kjempegod kaffe hver gang. HVER gang!!
Så.. heia Stockfleths! De lager rett og slett best kaffe uansett hvor jeg kjøper den!
Det var bare det jeg ville si..

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar