torsdag, juni 18, 2009

S&M (Spektrum&Metallica)

Onsdag 17. juni 2009 var det duket for Metallica i Oslo Spektrum! Det ble show, men ikke alt var like positivt.. Men jeg starter selvsagt med dette:


POSITIVE TING MED KONSERTEN:

  1. Vi fikk se flere band (Mastodon, Lamb of God og Metallica).
  2. Gigantiske lysrigger med heftig lysshow.
  3. Kister i taket både over publikum og scenen, med masse lys!
  4. Bra lyd på Metallica.
  5. James Hetfield
  6. De spilte Enter Sandman, Sad but true, Master of puppets og Fight fire with fire.
  7. Det låt bra!
  8. Lamb of God-trommisen kastet en trommestikke som traff meg i magen!
  9. Kirk Hammet kastet et plekter som traff meg i magen!
  10. Det kom masse svarte badeballer med Metallica-logo fra taket, rett over oss.
  11. Det var stemning i salen.
  12. Jeg fikk lene meg på Mads når ryggen min ble for sliten.
  13. Johan Golden og Atle Antonsen stod rett bortenfor oss.
  14. Det var heftig pyro på noen av sangene, av og til med lys på så det så ut som det var farget.
  15. Lars Ulrich er dansk..
  16. Lars Ulrich begynte å si noe på dansk etter konserten, men ble effektivt stoppet av lydmannen, noe som førte til at han slang mikrofonen og stativet i gulvet!
  17. De kastet all mulig drit til publikum etter konserten.
  18. Scenen var rund så man kom ganske nærme uansett hvor man stod.
  19. Vi stod 6-7 meter fra en av de åtte mikrofonene rundt omkring på scenen som JH løp mellom.
  20. Det var tidvis god plass rundt oss.


Ikke noe å si på pyro'en denne kvelden.

Svarte badeballer kom ned fra taket.

James Hetfield kan å lage show på scenen!

Dansken var i farta denne kvelden.

Kirk Hammet kaster plektere..


NEGATIVE TING MED KONSERTEN:

  1. Vi gikk først inn feil inngang (nummeret var dekket til), så etter å ha blitt kroppsvisitert, og stått i kø en stund fikk vi beskjed om å gå ut igjen, rundt hele bygningen, og inn igjen på andre siden.. Der ble vi kroppsvisitert på nytt..
  2. Det var stadig idiotiske folk som stelte seg rett foran og ved siden av oss.
  3. Vi havnet rett bak en bolergjeng (i 40-åra..) med særlig én motbydelig fyr (to meter bred og en meter høy for øvrig..) Han tok opp mye plass og hoppet rundt/svaiet hit og dit, og viste bare ✌ til folk som så irritert på ham.
  4. Bolergjengen holdt armene på hverandres skuldre og begynte å svaie og skråle midt under konserten, så folk rundt ble dyttet til både foran, bak og begge sider. Noen prøvde å ta igjen litt slik at en av bolerne havnet baklengs på gulvet.. Det var tendenser til bråk, men to vakter kom og ble stående en stund for å roe folk ned..
  5. En fyr som stod foran oss en stund hadde fått nok å drikke.. Flere ganger stod han helt stille for så å falle bakover.. på meg..!
  6. En som stod foran oss var STOOR Metallica-fan. En voksen mann med Metallica-tatovering på armen.. Han kunne ALLE sangene (inkludert de nye), sang med og beveget sitt store legeme til hvert slag i musikken (noen ganger er det veldig raske, og veldig mange slag på kort tid.. da så det ut som om han hadde spasmer..) Mot slutten tok han t-skjorten av seg og blottet sin brede, svette rygg rundt 10 cm foran meg.. Hans bevegelser gjorde at den tidvis kom helt inntil.. Mmm...
  7. Bolergjengen, og en jentegjeng ved siden av oss, tente titt og ofte en røyk; da fikk de onde blikk av undertegnede, som var fristet til å ta fra dem røyken og stumpe den i hue på dem.
  8. Kirk Hammet hadde altfor mye sminke, og var generelt kjedelig å se på på scenen.
  9. Robert Trujillo kom litt for sjelden bort til vårt hjørne av scenen.
  10. Folk dytter i store folkemengder.
  11. Ryggen min liker ikke å stå rett opp og ned i over fire timer, ikke i det hele tatt faktisk..
  12. Beina mine liker heller ikke den øvelsen.. Heia sitteplass!
  13. To par på vår venstre side var tidvis mer opptatt av hverandre, og man kunne innimellom lure på om de trodde de var alene i rommet..
  14. Billettene var dyre..
  15. De spilte litt for mye fra det nye albumet som jeg ikke synes er så altfor spennende (evt ikke har lært meg å like ennå..)
  16. Jeg skulle ønske de spilte f.eks. disse sangene: Battery, Blackened, The Unforgiven, Fuel, The Memory Remains eller Ride the Lightning.
  17. Supportbandene hadde dårlig lyd, det var slitsomt å høre på.
  18. Siden jeg så en annen vei da jeg ble truffet av henholdsvis en trommestikke og et plekter var det de foran meg som fikk grafset dem til seg. 
  19. Skoene våre satt fast i gulvet..
  20. Det var mye øl-kasting, men vi ble heldigvis ikke truffet.

Det var flere enn oss der..

Kister i taket med heftige lysrigger som ble senket ned over scenen.

Mer kiste-lysshow.


Joda, detta var vel stas! Det var morro for unga som de sier..! Jeg liker Metallica, jeg! ☺
Konserten i seg selv var det jo strengt tatt ikke noe i veien med, det er de rundt jeg misliker.. Folk altså, jeg misliker folk! Folk er idioter, er det ikke det jeg alltid har sagt?!? Noen av dem i alle fall.. Gledesdrepere..

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar