tirsdag, juni 30, 2009

Siste ukes hendelser

Det har sannelig gått enda en uke av sommerfeiren 2009, det går egentlig ganske fort.. Men det er heldigvis ikke juli ennå, så det er litt igjen av ferien!

Den siste uka kan kort oppsummeres slik:

* var hos Mads & var med ham på kioskjobben (årets første bad!☺)
* var hos Mads & var med ham på kioskjobben (øvde på bryllupssang med bror og tante)
* Bryllupet til mamma og Bernt
* dro tilbake til Mads sammen med Mads & var med ham på kioskjobben (heretter kalt KJ..)
* var hos Mads & var med ham på KJ (en sikring gikk så det tok ekstra lang tid i dag..)
* var hos Mads & var med ham på KJ (og feiret Mads sin bursdag☺ Spiste entrecôte og var på kino (Engler & Demoner), fin dag!)
* var hos Mads & var med ham på KJ

Ja..det var denne kioskjobben, da.. Mads' gamle skolekorps har nemlig en kioskvogn som settes ut på den lokale stranda om sommeren. Denne uka har hele korpsgjengen ++ vært i Italia på jubileumstur, og Mads fikk da jobben med å kjøre vogna ut og inn hver dag. Så da har vi stått opp litt over 8 for å kjøre ut vogn..! Jeg har vært med alle dagene jeg har vært her, som moralsk støtte og se-hvor-jeg-kjører-med-henger'n-hjelper. 
Å kjøre ut en vogn (+ litt vedlikeholdsjobb/vannpåfylling o.l.) høres for så vidt ut som en grei jobb..problemet er når det viser seg at man må gjøre hundre ganger mer enn først antatt..! La oss bare si at de to jentene som skulle stå i kiosken og selge var i yngste laget (og muligens av det hjerneunderutviklede slaget, evt skyldtes det (den høyst uekte) hårfargen).. 
Jajamen..det gikk ikke fort, og det var ikke nødvendigvis kjempebra jobbing, men det ble heldigvis bedre etter hvert..eller ble det det..? Stakkars Mads sier nå jeg ☺ hehe..

Bryllupet til mamma og Bernt ble svært vellykket, med masse taler, en del sang, mange hyggelige mennesker, og ikke minst nam-nam-mat ☺ (Ørretgeviche (hva nå det er..) til forrett (NAM!), oksefilet med sopp, grønnsaker, saus, stekte poteter++ til hovedrett (NAM!), og crême brulée med bær og saus til dessert (NAM!!).. og da var undertegnede og hennes følge svært fornøyde!)
Selv sang jeg liten sang etter brudeparets ønske med min forkjølelsesbefengte stemme..har vel hørtes bedre ut, ja.. men men, folk er jo hyggelige og sier hyggelige ting etterpå, så..så lenge mor var fornøyd så var jo det egentlig det viktigste.. hehe..
Ellers var det prat med mange gamle kjente, som familievenner, gamle naboer etc, og noen samtaler med hittil ukjente, som Bernts søstre, begges kolleger, ektemenn/koner til folk jeg kjenner osv (snakket en stund med en viss NRK-nyhetsankermann bl.a., artig ☺!)

Ellers har det skjedd fint lite den siste uka.. At det er varmt vet vel alle, over 30℃ hver dag..! Det er trivelig, absolutt, og man har da vært litt i sola, badet o.l., men når det ikke blåser i det hele tatt kan det bli i overkant varmt..særlig innendørs! Men, jeg klager ikke! Nei, nei, nei, det ville jeg ALDRI gjort! Sola er alltid velkommen!☺ 

Nei, det mest spennende var da Mads og jeg var ute og gikk en tur på søndag. Vi gikk bortover en gårdsvei, og ante fred og ingen fare.. Jeg drev og tittet på et hus på høyre side av veien som hadde et stort skilt med "Svein 50 år" på, og en hage med pyntede bord osv, da Mads plutselig sa noe, og jeg hørte en lyd rett foran meg. Bare to meter foran oss på venstre side sto en svær svane..! En meter bak den igjen lå en annen svane ved vannkanten, og slappet av med de 4-5 ungene sine.. 
Det var helt tydelig at denne store svanen var den stolte faren, og at han så på det som sin oppgave å holde området fritt for uvedkommende..
Jeg og Mads gikk videre, langt på høyre side, men da vi nesten var på linje med fjærkreet tok han to lange (og raske!) skritt i vår retning mens han lagde ukvemslyder! Jeg skvatt, og småhoppet bortover veien, rett bak Mads. Svanefar fulgte etter noen skritt før han vraltet tilbake i posisjon rett foran mor og unga..! Hissige fjærfjott! 
Rett bortenfor stod et eldre par og tittet på fuglen, tror det var de som bodde der, for de ristet på hodet, og småpratet med oss om vår lille svanefadese. Lurer på om de var litt engstelige for å gå i nærheten av dem, og det skjønner jeg! ☺ 
Jeg var et øyeblikk sikker på at han skulle bite av meg en tå eller hakke meg i leggen, men vi unnslapp med et nødhopp, hehe..☺
Moralen i denne historien må være at fugler har et sterkt beskytterinstinkt, som mange andre dyr, og at svanefedre er noen hissige j*****!

Jaja..mens jeg venter på neste spennende hendelse så håper jeg alle får en høyst interessant sommer videre, og at varmen varer og varer og varer... ☺

2 kommentarer:

  1. Hahaha! Hilste du å sa han måtte kvitte seg med den oransje jakken sin? ;)

    SvarSlett
  2. Hehe..nei, syntes det var litt upassende å si sånt ved første møte, men nå kjenner jeg ham jo, så neste gang skal jeg si i fra! Og så glemte jeg å hilse fra deg...søren!! :)

    SvarSlett