søndag, mai 02, 2010

1. mai: engasjert?

I går var det 1. mai! Da går man i tog!
Eller, i mitt tilfelle, man SER på tog..
Er det veldig usolidarisk forresten? Jeg er ikke så inne i sånt.. Burde sikkert vært mer engasjert med den familiebakgrunnen jeg har, men engasjementet har ennå ikke vist seg nevneverdig..
Men det er mye viktig som frontes i forbindelse med denne dagen, jeg er veldig enig i mye av det, for all del!

Men grunnen til at vi SÅ på tog var jo at Charlotte spilte i korpset! Så da hadde man stilt seg opp langs Markens med en is (kuleis med cookiedough & melkesjokolade med brownies!), og koste seg i sola! ☼

Etter korpset kom de engasjerte menneskene..
Masse bannere, paroler, folk som delte ut ting, som ropte sine meninger.. Festlig!
Nei til sosial dumping, nei til atomvåpen.. nei til ufrivillig deltid. Viktige saker!

Borte på torget samlet alle seg for å høre på talene. Årets hovedtaler var Magnus Marsdal (han som ga ut Frp-koden). Han sa mye bra og viktig. Mye applaus.. Mye anti-FRP-humor (ganske morsomt, faktisk!☺)..

Jeg sto og så på alle de engasjerte folkene og kjente etter om engasjementet våknet til liv, om jeg kunne føle en slags tilhørighet til disse menneskene med sterke meninger..
Vel..
Jeg er ikke helt DER ennå, selv om jeg, som sagt, var veldig enig i mye av det som ble sagt..!
Jaja..det er jo et fremskritt (ingen sammenheng med partiet altså!) bare å møte opp, er det ikke?

Etterpå stakk jeg til Markens is & godteri og kjøpte en ny is av samme typen.. og en til Mads..
Så gikk jeg raskt hjem før isen smeltet..
Is er nam! Jeg er engasjert i is, da! Det er jo noe..

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar