onsdag, juni 30, 2010

Au revoir!

Siste morgen stod jeg relativt sent opp, bare sånn at man akkurat rakk frokosten. Planen i dag var å slappe av på hotellet og pakke, før vi sjekket ut og dro til byen. Der skulle vi ta sightseeingbuss som en avslutning på turen, og fordi det var veldig praktisk siden vi hadde med bagasjen vår.
Sånn ble det i midlertid ikke..
Mads orket ikke være med på frokosten, han var fortsatt litt kvalm fra kvelden før, så da ble det alene-frokost på meg i stedet.. Litt kjedelig, men jeg måtte jo få med meg siste franske frokost..!
Da jeg kom opp igjen på rommet lå Mads fortsatt i senga, men var i følge ham selv litt bedre, så vi tok det bare rolig, pakket og forlot tilslutt hotellet.

Vi tok trikken vår ett stopp, og gikk på metroen vår (den ovenforstående linja). På første stopp, Esplanade, sa Mads plutselig at vi måtte gå av..
Vi rakk å komme av før dørene lukket seg, men kunne ikke gå langt før Mads måtte sette seg.
Etter hvert måtte vi også gå helt ut av metrosystemet for at han skulle få frisk luft, og være i nærheten av noen busker, sånn i tilfelle..

Så da ble vi sittende på denne store plassen en god stund.. Jeg satt i t-skjorte i sola og var passe varm, Mads hadde på seg jakke, hadde min genser over beina og frøs..masse.. Flott avslutning på turen! Stakkars Mads..


Jeg lurte veldig på hva de stolpetingene var for noe,
var det bare kunst eller hadde de en funksjon?
Noe måtte jeg jo fundere på mens vi satt der..

Etter å sittet der en stund, lenge, foreslo jeg at vi bare skulle dra rett til flyplassen. Der kunne han kanskje slappe av litt bedre, kanskje få lagt seg ned på en benk eller en stolrad, dessuten er det jo bedre å være i nærheten av folk hvis det er noe..

Etter litt mer sitting var Mads klar til å prøve å dra (fikk med noen poser fra en kiosk for sikkerhets skyld..).
Turen gikk fint, men føltes enda lengre enn sist; for Mads naturlig nok, for meg fordi det var ikke så mye å gjøre eller så mange å prate med plutselig..
Jeg så fram til å bare sitte på en kafé på flyplassen, lese, slappe av osv.. Når man først ikke kunne bruke dagen til noe annet, mener jeg..!

Men den gang ei.. Etter å ha sendt fra oss bagasjen og funnet hvilken del av flyplassen vi skulle til, tenkte vi at vi bare skulle gå gjennom sikkerhetssjekken og så finne et sted å spise/sitte. Men da vi kom til sjekken begynte jeg å ane uråd..
Det var for det første knapt folk der (det var lenge til første fly skulle gå, og vårt skulle ikke gå før om seks (!) timer..), for det andre så vi først ingen steder som hadde mat, det var rett og slett bare masse stoler foran 6-7 gater, men ikke noe mer i hele den delen vi var.
I sikkerhetssjekken var det ingen passasjerer, bare tre sure vekterfolk.. Koselig!
Vel gjennom fant vi etter hvert en bitteliten kiosk som hadde et svært begrenset utvalg, og som ikke hadde åpnet ennå.. Men det var hvertfall NOE..
Vi satte oss ned på hver vår ubehagelige stol hvor det var umulig å slappe av..
Det var hvertfall hyggelig at de sendte fotball på tv'en foran oss, da, så hadde jeg noe å gjøre, annet enn lesing..

Etter at Portugal hadde banket Nord-Korea 7-0 kjøpte jeg litt mat og klarte å få i Mads en liten fin baguette, det første han spiste den dagen.. Så begynte tv'en å sende reklame, så da tok jeg frem en liten bunke aviser. Mads hadde sin tjukke bok.
Og sånn gikk no dagan.. (timene..)
En ting er hvertfall sikkert; Gardermoen er hundre ganger bedre enn Paris' hovedflyplass.. Det var virkelig stusselige greier!

Mads ble heldigvis i bedre form, vi kom oss hjem til Norge, hilste på Tuva på Gardermoen, tok flytoget til Sandvika og ble hentet av mamma.
En litt kjedelig avslutning på en ellers fin tur!☺

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar