fredag, juli 24, 2009

Sommerfugl & barneoppdragelse

I dag da jeg var en liten tur på storsenteret fant jeg ut to ting:

*Sommerfugler liker å kjøre rullebånd!

*Barneoppdragelse er så mangt..


Jeg var på vei hjem og stod på rullebåndet da jeg så en sommerfugl av typen Dagpåfugløye som satt på båndet noen meter foran meg. Jeg gikk nærmere, og den fløy litt vekk før den satte seg igjen. Der satt den helt til båndet gikk inn i maskinen, da skvatt den opp og fløy litt forvirret rundt før den fløy mot rullebåndet opp til neste parkeringsetasje. Der satte den seg, og, etter mine svært begrensede kunnskaper om sommerfugler, så veldig fornøyd ut! ☺
Lurer på om rullebånd er å foretrekke eller om sommerfugler også tidvis tar seg en tur i en rulletrapp eller i en heis..?!


Da jeg kom ut til parkeringsetasjen min gikk jeg forbi tre folk; en mann på rundt 30 år med tyrkiske e.l. aner, en dame med norsk utseende og en gutt på 11-12 år, også med utenlandske gener. Da jeg gikk forbi holdt det som viste seg å være faren en sigarett mot gutten, og han tok et ordentlig drag med etterfølgende hosting og harking. Damen spurte forsiktig om det var så lurt, hvorpå mannen svarer at: Joda, det er det som er meningen. Han må jo prøve så han finner ut hvor vondt det er!
Altså.. Hæ?? Når begynte folk å la ungene sine røyke..? Er det en vanlig måte å få ungene til IKKE å begynne å røyke på? Snedig... og ansvarsfullt! Hei, hvorfor ikke bare gi dem øl når de er 9, vin når de 10, røyk når de er 11, hasj når de er 12...? Da får du nok sunne, friske unger som holder seg unna alkohol og rusmidler, jadda..! Heia foreldre!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar