tirsdag, juli 28, 2009

Stygge andungen..


For noen uker siden skrev jeg om den gærne svanefaren som holdt til ved et vann et lite stykke fra der Mads bor..
I dag skulle vi gå til kiosken borti her for å kjøpe soft-is, og da var søren meg svanefamilien der fortsatt!

Denne gangen svømte de i vannkanten; mora, to av ungene og sjefen sjøl.. Da vi gikk forbi bruste han med fjærene, og markerte at dette likte han ikke..!
Jeg tok bilder, og det tror jeg heller ikke han satte så stor pris på.. Da vi gikk videre fulgte han etter, svømmende..
Ved vannkanten litt lenger borte var det masse svanefjær; det kunne se ut som det hadde vært en kamp der av noe slag, sannsynligvis var det der de hadde rede.
Svanen ble værende i nærheten der mens han fulgte oss med blikket.

Da vi kom tilbake etter å ha kjøpt is møtte vi på to damer med et lite knøtt av en hund i bånd.. De hadde akkurat prøvd å gå forbi svanefar på grusveien, men hadde snudd da han yppet seg, hunden så passe redd ut.. hehe..
De spurte oss om vi kjente til svanen, og det gjorde vi jo, så de spurte om vi bare gikk rett forbi, eller hva vi gjorde.. Jeg synes det var fryktelig morro, og gikk videre mot svanen, som på dette tidspunktet selv stod på siden av veien. Mads dyttet meg forsiktig mot den andre siden, bare for sikkerhets skyld.. Selv mener jeg at vi ikke kan la svaner vinne over oss, da er det ute med menneskeheten! Vi må jo være tøffere enn dem!
Det gikk fint å gå forbi den; vi mistet ingen tær..! Men den kom etter oss på veien, og var ikke spesielt langt unna, det skal sies..☺

Damene så vi ikke noe mer til, selv om vi stoppet oppi veien; tror rett og slett de lot svanen vinne.. håpløst..


Den hadde i alle fall noe voldsomt til farsinnstinkt denne svanen, det skal den ha..!
Power to the swan..!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar